Gdy masz problemy z uruchomieniem samochodu, warto dowiedzieć się, jak rozwiązać ten problem. Będziesz musiał odrobić trochę pracy domowej i zapoznać się z różnymi elementami zapłonu. Każdy samochód jest inny, ale podstawowa procedura rozwiązywania problemów jest taka sama. Po pierwsze, sprawdź cewkę zapłonową. Uszkodzona cewka będzie miała oczywiste oznaki uszkodzenia, takie jak zagięte styki zacisków i luźne połączenia.
Następnie znajdź dziurkę od klucza i użyj wiertła do metalu, aby przełamać wewnętrzne styki wewnątrz cylindra zapłonowego. Następnie włóż śrubokręt do dziurki od klucza i przekręć zapłon. Miejmy nadzieję, że samochód odpali! Jeśli nie, użyj kabli połączeniowych, aby zasilić deskę rozdzielczą.
Stacyjka jest jednym z najważniejszych elementów w Twoim samochodzie. Kontroluje przepływ prądu przez silnik samochodu. Jest to jeden z najczęściej używanych elementów w samochodzie i z czasem ulegnie zużyciu, jeśli nie będziesz o niego dbał. Jeśli wyłącznik nie działa prawidłowo, może być konieczna wymiana całego wyłącznika zapłonu, co może wymagać wyłączenia kolumny kierownicy lub usunięcia przewodów klimatyzacji. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, najlepiej skontaktuj się z certyfikowanym mechanikiem. Jeśli spróbujesz wymienić wyłącznik zapłonu na własną rękę, możesz zostawić samochód na pastwę losu, co może być niebezpieczne dla innych kierowców.
Kiedy Twój samochód ma problemy z uruchomieniem, może to być ogromny czynnik stresujący. Nagle może się on trząść jak liść na drzewie lub w ogóle przestać działać. Jest to szczególnie frustrujący problem, gdy samochód jest zaparkowany i nie możesz się do niego dostać.
Najlepszym sposobem zdiagnozowania problemu jest sprawdzenie cewki zapłonowej. Możesz to zrobić za pomocą testera iskry, podłączając go do przewodu zapłonowego. Pokaże on, czy iskra przechodzi przez szczelinę między cewką a świecą zapłonową. Jeśli nie widać iskry, cewka zapłonowa jest uszkodzona.
Następnie wykonaj kontrolę OBD-II. Można to zrobić u mechanika lub przy pomocy skanera OBD-II. Kody od P0300 do P0312 oznaczają problemy z zapłonem i cewką zapłonową. Jeśli kodem jest P0350 do P0362, oznacza to, że świeca zapłonowa nie świeci prawidłowo. Skutkiem tego będzie niespalone paliwo i wyskakujący wydech.
Straty zapłonu to proste pojęcie, ale może być bardzo ważne, gdy mamy do czynienia z wysokimi temperaturami. Jest to ilość masy, jaką traci materiał pod wpływem różnych temperatur. Wszystkie materiały tracą masę pod wpływem ciepła, ale niektóre lepiej niż inne pochłaniają ciepło. Dobrą zasadą jest sprawdzanie procentu utraty zapłonu przy porównywaniu materiałów dla Twojego samochodu.
Problem z zapłonem może spowodować, że Twój samochód będzie pracował słabo lub wcale. Możesz łatwo ustalić przyczynę, sprawdzając świece zapłonowe. Sprawdź przewody świec zapłonowych, aby upewnić się, że są podłączone do nasadki rozdzielacza. Jeśli są podłączone, prześledź je z powrotem do rozdzielacza.